Feb 3, 2013

najdba št.2

Danes, ko sem odprla Google me je pozdravil G. Polde Bibič, ki je bil rojen na današnji dan leta 1933. On me je vedno asociiral na Tavčarjevo povest Cvetje v jeseni. 
 In moja druga zanimiva najdba je prav knjiga dr. Ivana Tavčarja, z naslovom "Izza kongresa". 

"Tavčarjev roman je pisan, kot kronika v katerem opisuje dogodke iz življenja kongresne Ljubljane, ( leta 1821 se je Ljubljana kot glavno mesto Kranjske spremenila v središče evropske politike. Sveta aliansa se je sestala zaradi revolucijskih nemirov, ki so sledili obdobju po Napoleonu Bonapartu ) ob tem se loti tudi pripadnikov aristokracije, meščanstva in delavstva."     



























  Žig pripada gradu Rajhenburg. Na žalost nisem na internetu našla nobenih zapisov o tej državni šoli na gradu. Od leta 1881 so na gradu živeli menihi iz roda trapistov. Med drugo svetovno vojno so Nemci imeli tam preselitveni urad za izgon Slovencev in tudi druge urade, mogoče je bila šola ena izmed tistih uradov, ne vem. 
Po letu 1947, ko je bil red trapistov razpuščen je bil grad nacionaliziran, so bili vse do leta 1965 v njem zapori. 
Sedaj pa je v gradu muzejska zbirka, ki si jo je po mojem mnenju vredno ogledat.

Tako, to je moja druga najdba, o kateri moja babica žal ne ve povedat veliko. Knjiga je od nekdaj v hiši pravi. Kako je prišla v hišo, pa se žal ne spomni več. Pa kdo bi ji zameril.
Knjiga je stara častitljivih 89 let, lepo ohranjena, vsebinsko dokaj zanimiva sploh, če gledamo na sedanje politično dogajanje pri nas. Ampak, to so druge zgodbe, ki z sobo nimajo prav nobenga skupnega faktorja.

Lep preostanek vikenda vam želim.





4 comments :

  1. prav fin je ta tvoj lov za zakladom v več dejanjih!

    moj fotr pravi, da se mu zdi, da je bila tam ena dekliška gospodinjska šola in še ve, da so včasih tam čokolado izdeloval....zdaj pa ne preostane drugega, da na grad pokličemo in povprašamo;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaa hudo, glih z mami sva se pogovarjale sem ji rekla da me tok firbc matara, da bom kr mail poslala, joj joj vidiš to pa so hude povezave.

      čokolado, sir, likerje in še full enih zadev so pa izdelovali menihi- trapisti

      čist noro :)

      Delete
    2. Pozdravljena,

      krasne stvari izdeluješ, navdušena sem! Ker prihajam iz Brestanice, (no, vsaj včasih sem) naj povem, da na gradu Rajhenburg ni obstajala šola, Rajhenburg se je do druge svetovne vojne imenoval ves kraj, stara šola pa se nahaja poleg današnjega pokopališča. Danes so v njem stanovanja. Mi je pa zanimivo, da ta knjiga s takim žigom obstaja :)

      LP, Milojka

      Delete
    3. Pozdravljena!

      Najprej hvala lepa za pohvale. Potem pa super hvala za posredovane podatke :) poslala sem mail z vprašnjem v zvezi z tem žigom na grad pa še nisem dobila odgovora.
      Torej,če prav razumem ta žig verjetno pripada tej stari šoli. Mogoče veste, kakšna je bila ta šola.

      Delete